Välkommen till min rosa bubbla!

tisdag 9 oktober 2012

Det mest rättvisa

som finns måste vara tiden! Alla har vi blivit tilldelade 24 timmar/dygn, vad gör du med dina timmar?

En enkel uträkning man kan göra är t.ex. såhär:

Vi har alla 168 h/vecka
               - 56 h sömn dvs. om man sover 8 h/natt
Vilket blir 112 h kvar av veckan.

Har du ett heltidsjobb kanske man kan räkna med 40 h. 112-40 = 72 h kvar. De e hela 3 dygn!
Vad gör du de resterande 72 timmarna? Kanske nån hobby eller motion? Dra bort dessa och se vad som återstår. Kanske du ännu har 60 timmar kvar? De e klart vi äter ju oxå å lagar mat men de tar ju inte 3 dygn varje vecka, eller?

Bara man disponerar sin tid smart och planerar så får du ett mycket mera harmoniskt liv, vilket gör att du har mycke tid över för en rad andra aktiviteter. Själv gör jag varje vecka en Veckoplanering, dit jag sätter in alla möten, jobb, tid för maken och familjen m.m. Ofta lämnar det mååånga timmar som jag kan ägna mej åt vad jag vill!
Vill bara öppna dina ögon för hur mycket tid vi egentligen har, it´s up to you vad du gör med den!

Ha en fantastisk dag å ta vara på tiden!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar