Välkommen till min rosa bubbla!

torsdag 11 oktober 2012

Morgonrutiner

Tittade genom bloggen för en tid sen å hittade ett inlägg där jag lovat skriva om mina morgonrutiner när det gäller min hudvård å här kommer den! Min dagliga hudvårdsrutin! :)

Steg 1: Börjar ALLTID med rengöringen Timewise 3-in-1 cleanser för att ta bort alla döda hudceller som kommit upp till ytan under natten.
Sköljer, smörjer in och sköljer bort! Ett litet tips: tvätta först med varmt vatten för å öppna porerna, sköj sen bort med kallt vatten för att stänga porerna igen!

Steg 2: För att ha ett skydd hela dagen mot både UVB och UVA strålar applicerar jag Day solution SPF 30. Den ger en skyddande slöja samtidigt som den motverkar ålderstecken! Å den e såå sköön!

Steg 3: På med fukten, Timewise Age-fightening moisturizer, så jag håller fuktighets balansen under 10 timmar.

Steg 4: Foundation primern för att få ett jämnt resultat å alla mina gamla "kratrar" från tonåren på näsan ska försvinna. Å passar på att ge mej själv en kort massage för den e helt ljuvlig!



Steg 5: Foundation för att skydda ansiktet mot allt som flyger runt i luften å vill skada min hud. Å förstås så får jag ett fulländat resultat med jämn hudton! :)



Steg 6: Mineral powder foundation, ett steg som jag valt att sätta till för att binda den vanliga foundation å få ett hållbart resultat hela dagen! Samt för att hålla min kombinerade hud matt å fräsch!

Så där nu e ja klar, detta tar mej knappt 5 min. varje morgon å har ja bråttom går de på 3 minuter!! Sen, för det mesta, sätter jag till lite solpuder, rouge, mascara å ska jag iväg på nåt särskilt sätter ja till ögonskuggor, eyeliner å nåt fint på läpparna! Det går snabbt när man väl lärt sig! :)

Resultatet:



Efter dessa steg kan jag möta dagen med ett leende på läpparna!
Nu lite mys me gubben å imorgon blir de håll igång me gullungarna Hampus och Leya! Ska hinna jobba lite också mellan varven, har en grymt kul utmaning på G denna vecka! I love my life! :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar