Välkommen till min rosa bubbla!

fredag 28 oktober 2011

Disciplinerade tankar

Försöker lära mig hålla tankarna i styr, använder mig av ett ljus, som jag stirrar på och betraktar dess värme, ljus och skönhet. Man kan även använda en ros. När andra tankar kommer och distraherar mig ska jag slå bort dem och fortsätta betrakta och koncentrera mig på ljuset. Antingen kontrollerar jag tankarna, eller så kontrollerar tankarna mej, bara att välja. Efter en stund känner jag stillhet, lugn och tillfredsställelse med mitt liv.



Efteråt känns det som om jag hade all energi i världen, samt att det blir enklare att fokusera tankarna på en sak itaget, och idag efter att jag gjort "ljus-övningen" hade jag diskat undan berget av kärl på 10 min. *wow* Stolt över mig själv! Å resten jag hade på min "to-do-lista" idag har jag också färdigt gjort redan! Nu väntar jag bara på att gubben min ska komma hem, så ska vi småningom iväg till villan och bada bastu och ha en romantisk kväll! <3

"Underskatta aldrig kraften i tystnad och stillhet. Stillhet är första steget till att återknyta kontakten med den universella källa till all intelligens som ger energi åt allt liv"
-Robin Sharma

Välkommen du härliga helg å snart e de äntligen igen en fantastisk måndag --> Guest event i Vasa! *yippie*

Sköt om Dej!

// Cajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar