Välkommen till min rosa bubbla!

måndag 7 november 2011

Inget nytt under stjärnorna

..eller månen! Den var jätte fin ikväll när jag körde hemåt efter en härlig måndagsträff med systerkonsulterna! Samt ett huvud som gick på högvarv av någon konstig anledning. Undrar om jag tänkt mer än 90% NYA tankar av de 60 000 tankarna jag tänkt idag??

Jag kom att tänka på alla som dag ut och dag in går till sitt jobb, gör samma sak varje dag och UTAN känslor bara för att få det gå runt hemma! Som liksom inte känner nåt speciellt för sitt jobb, jag beundrar deras ork och tålamod. Sen rusade tankarna iväg och en tanke slog mej nästan helt av bilsätet; jag har hittat mitt drömjobb!
När jag var liten vill jag bli butiksägare som mina farföräldrar, nu är jag det i princip. En period ville jag bli lärare, det är jag nu, en lärare som lär om huden, make-up m.m. Jag får stå inför folk och berätta. En tid i livet var det hår och smink som gällde och tanken på kosmetolog fanns, detta fick min lillasyster, även lillebror, stå ut med många gånger, TACK för att ni ställde upp! Å de e jag ju nästan nu, konsult iaf. Sen blev det närvårdare, att få hjälpa andra människor. Det gav mej mycket att jobba på Lunden men "fysiskt" sett så skrämde jobbet vettet ur mej, jag söndrade min kropp, trots allt "ergonomiskt" jag kan. Å nu får jag också hjälpa människor, jag kan hjälpa andra att må bra med sitt yttre eller någon att kunna ge samma möjlighet åt som jag har fått.

Tack Pia för att Du gav mej möjligheten att få mitt drömjobb!

I love my life.

// Cajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar