Välkommen till min rosa bubbla!

onsdag 8 maj 2013

Long time no see

Men nu e ja här igen å försöker plita ner några rader!
Främst för att dela med mej av min nya hobby! :) Nail art!! Med watermarble teknik!
Livet går vidare s.a.s. Mannen i mitt liv befinner sig på andra sidan Atlanten för tillfället på arbetsresa så mina dagar består av jobb, jobb, jobb å lite till! I love my life! De e så otroligt underbart att kunna säga att jag älskar mitt jobb varje dag! Ja e så tacksam!

Nu över till min nyfunna hobby! Ja slösurfade lite på youtube häromdagen och hittade klipp på helt fantastiska tjejer som gjorde otroligt häftiga naglar! Så jag testade och har nu gjort det ett par gånger, Å de e super enkelt! Alla kan göra det, jag lovar!

Börja med att leta fram en skål, plast eller porslin spelar ingen roll, men tänk på att du nog inte kan använda den till så mycke annat efteråt! Sen behöver du tejp (ja använder målartejp som e lätt att få bort), tandpetare, bomullstops och nagellacksremover! Å så förstås nagellack i valfria färger! :)

Jag börjar alltid med ordentlig hand och nagel vård när jag byter nagellack eller sätter på ett nytt! Tillför nagelolja, masserar med vår fantastiska Hand softener eller Extra emollient night creme runt naglarna, filar och klipper vid behov!

Sedan fortsätter jag med Mary Kay Base coat, ett väldigt lätt och skyddande lack som hindrar naglarna att bli missfärgade av nagellacken. Låt torka ordentligt!


Tejpa sedan med två tejpbitar runt naglarna för att slippa klotter på hela fingrarna! Ja tejpar alla på en gång så smetar jag inte ut nagellacket när jag tejpar nästa finger! Fyll koppen med rumstempererat vatten, bestäm vilka färger du vill använda, det går bra med 2, 3 eller 4 färger.


Jag valde Mary Kays nyaste färger Ginseng blossom, Blue lotus och Pink Bamboo. Jag började med den ljusaste Ginseng blossom, droppa i en droppe nagellack mitt i koppen, sedan nästa färg, jag tog den rosa Pink Bamboo och sist Blue lotus. Sedan fortsätter jag droppa i droppar i samma ordning tills man fått 10-15 ringar. Ju mindre kopp man använder desto färre ringar får plats. Min e ca 7 cm i diameter och den tycker jag funkar fint!

Sedan tar jag med tandpetaren och gör ett mönster, här har jag gjort en blomma, man kan göra en massa olika. Sedan e de bara att doppa i nageln på de ställe man tycker ser "fint" ut och man vill ha på sin nagel. Ibland doppar jag 2 fingrar åt gången ifall jag har bråttom. Låt fingret ligga kvar under vatten ytan och ta med tandpetaren igen och snurra ändan på den på vattenytan för att ta bort resterande nagellack. När ytan är ren, ta upp nageln ur vattnet, ta bort tejpen, putsa kanterna med remover och låt torka!! Sedan e de att fortsätta med varje finger och låt torka ordentligt!


Tadaa! Så här ser sedan slutresultatet ut! Jag satte oxå till lite nail stickers för extra effekt på lill- och ringfingret och på tummen. Avsluta med Top Coat för att lacket ska hålla längre! Ja använder Mary Kays Base/Top Coat, enkelt då behöver jag bara en flaska! :)




Så enkelt å så personligt! Välj de färger som passar bra tillsammans så får man ett mera "flytande" mönster! Vissa nagellack kan också vara svåra att få att flyta ut ordentligt, jag har bara testat med Mary Kays hittills å de funkar super! Gå in på youtube och sök på nail art water marble så får du mera tips å råd!

Ja säger snart gonatt och sätter mej å läsa å tänder mitt lilla blockljus som fick en fin nagellacks blomma på sej det med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar