Välkommen till min rosa bubbla!

fredag 2 december 2011

Julfeeliz



Julmusik skrålar ur högtalarna, humöret på topp och Jul öppet hus med Mary Kay imrogon! Kan de bli bättre?? Ja visst snön men de e ganska mysigt såhär också! :)

Har just gnuggat köksgolvet med bonvax och väntar på att det skall torka så jag kan hänga upp julgardinerna. Kom att tänka på alla gånger mamma tjatat på mig att "nu ska du gå upp och damsuga" "torka golven" "städa wc" "hjälp mig att bona golven" m.m. m.m. Varje gång lockade alla andra aktiviteter mycket mer INTE städa NU IGEN... men idag är jag tacksam för alla dessa gånger. Tänk vad hemskt om man inte kunde något av detta, vilken svinstia man skulle bo i! Nåja slut pladdrat om de, ni känner säkert till det här många av er.

Håller på att läsa "Att hålla kärleken vid liv, 101 enkla råd" en bok vi fått av min svärmor, inte för att vi har några som helst problem men den ger mycket goda tips! :)
Igår kom jag till nummer 50 - Vårda ditt utseende. Personlighet är att försöka göra det bästa av ditt utseende.
Det rådet gillar jag, för jag menar innan man blev tillsammans, varje gång man skulle träffas den första tiden stod man lääänge framför spegeln, rotade genom hela garderoben och var helt förtvivlad ifall man hade en bad hair day! Själv minns jag mitt första sms ja fick av min älskade make var "Har du fäädi krysera de??" Å om sanningen ska fram så stod jag just i det ögonblicket och "kryserade" mej framför badrumsspegeln i färd med att bli klar tills han hämtade mej! Det var som sagt riktigt i början, men jag har nog fortsatt med de. Ja e nog en person som inte går ut å ser ut hur som helst å de gillar min man och själv känner jag mej mycket vackrare och med bättre självförtroende än om jag gick ut och såg ut som en hösäck. T.o.m. idag när jag står på knäna och gnuggar har jag allt från foundation, concealer och puder till mascara! Ja skojar inte!


Att leva tillsammans innebär att säga "ja" igen och igen och igen, vi skall fånga varandras hjärta gång på gång för att upprätthålla en sund kärlek till varandra. Och e de inte så att det är alltid lättare att säga "ja" till en vacker person som bryr sig om sig själv, för då kan man vara säker på att denna person även bryr sig om andra?!?

Nu tror jag golvet börjar bli torrt så dags för gardinerna, måste nog stryka dem först, tror jag! :)

"Tänk på hur du ser ut, det gläder din partner"

Ha en trevlig 2:a december!
// Cajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar