Välkommen till min rosa bubbla!

onsdag 1 februari 2012

Kalla fötter

Hemskt kallt i hela huset när ja kom hem från Lunden idag! Men så är det med ved eldad panna och en liten, liten elstav som får elmätaren att snurra i 100 när den är på! Bara att sätta på sig lite mera kläder och hämta ved, igen.. Så nu e de varmt och skönt! Meen.. vattnet.. hade tydligen fått lite kallt och tyckte att det skulle bilda en liiiten ispropp i röret.. De va bara att ta tag i hårfönen och hämta cupé värmaren ur bilen och värma på! Så nu har vi rinnande vatten igen! Hann tänka tanken, både gubben och jag "Yes, nu får vi åka å låna mammas diskmaskin!" För berget på diskbänken liknar snart Kebnekaise! :) Men icke, proppen lossade! Kanske lika bra, tror inte de e så gott att gurgla i mjölk efter tandborstningen!

Ska sätta upp lite bilder som jag hann ta igår mellan varven att handen halvt frös till is ovanför avtryckaren och värmdes i mammas gamla handskar som i övrigt har fått 2 hål nu, men dom e världs bäst ändå! För hålen e bara på yttersta lagret! :)
Vår vackra resliga telemast.

Snuttan eller "Umman" som hon blir mera kallad!






Tofsan gillar inte alls vintern, att ligga under täcket bredvid min mage e såå mkt bättre!


De va de, njut av det otroligt vackra vädret så länge det varar! Det ger så mycke energi att bara njuta, å "de finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder!" Så ut i naturen och uppskatta allt de vackra! :)

Nu blir det natten här hos oss!
Go´natt!

2 kommentarer:

  1. det var fina bilder, igår när jag var ute o gick njöt jag trots kylan av den blåa morgonstämningen och de fina träna o kvistarna, sen gladdes jag över att det börjar bli ljusare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) De e ju precis de som man ska göra! :D

      Radera