Välkommen till min rosa bubbla!

söndag 6 februari 2011

Plan your work, work your plan.

Planering, vilket ligger mej varmt om hjärtat, men som ibland inte riktigt fungerar. Just nu har jag många planer på gång eller ska jag säga, jag har mycket att planera! Mera än så avslöjar jag inte i detta skede.

"Six most important things to do tomorrow"-listan är ett bra redskap och så även veckoplaneringen. Har lärt mej nu att använda blyerts penna när jag gör upp den på söndagar, på så sätt kan man ändra vid behov! Men viktiga saker skrivs med bläck då vet man vad som e viktigt och vad som kan ändras! Denna vecka som börjar nu e ganska tom än så länge, har inga skift på EL förutom ett möte förrän nästa söndag så de finns gott om tid till allt det andra som ska göras. Känns jätte skönt att få vara ledig lite längre ibland! Förstås så gäller ju Mary Kay jobbet nästan varje dag men de e ju inte precis något 9-5 jobb som tur är! Flexibilitet gillar jag skarpt.

Har varit på snöskoter färd idag med gubben min. Blev en tripp till Esse å luncha. Å som tur är hölls vi ovanpå snötäcket hela vägen så man blev inte ens svettig, bara lite mör i kroppen! Jag är nog en person som kommer att gilla fart och fläkt så länge jag lever! Kittlar härligt i magen när det går snabbt!

Nu till något helt annat: make-up!
Här e lite tips om en av min favoriter i LILA!
Har använt, förstås, Mary Kays produkter.
Som grund eye primer för att hålla färgerna på plats.
Highlighting färg: Crystalline
Basfärg: Dusty lilac
Effekt färg: Sweet plum
Eyeliner: Black
Mascara: Ultimate mascara i färgen black
Ögonbrynspenna: Brunette

En klassisk skuggning som passar min ögonform.


Äntligen måndag imorgon! :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar