Välkommen till min rosa bubbla!

fredag 4 februari 2011

Snöyra och isiga vindrutetorkare

Jaa-a, ja vet borde gå å sova nu, men är så full av energi efter kvällens hudvårdsklass så ja kommer ändå bara att ligga å tänka (mest konstiga tankar) samt vriad å vända mej i sängen, tills M vaknar å tittar surt på mej! Inte alls bra eftersom han ska upp kl. 6 imorgon. Blir en åktur till staden Jakobstad imorgon å handla till M:s kalas å kanske titta på lite kläder! Ska komma ihåg att ta med min färgkarta från färganalysen ja va på! Den var helt jätte kul, nu vet man precis vilka färger man ska inhandla för att lyfta fram sitt ansikte ist. för att ge det en massa skuggor å konstiga skiftningar i märkliga färger! De kommer nog att spara in en del på alla impuls köp jag har en tendens att göra! Gick genom min garderob efteråt å konstaterade att ca 5 plagg får gå till nån som behöver dem bättre! De var helt gräsliga färger som inte alls passar min hudton. Så en färganalys rekommenderar jag starkt! Har även nytta av den vid val av make-up färger å de e inte illa! Vill du ha mer info om analysen delar jag gärna med mej!

Har lite längre ledigt från EL nu å de känns riktigt bra! Nu hinner jag med Mary Kay jobbet så mycket ja vill å mycket e på gång! Fick en riktig aha-upplevelse härom dagen, tänk att få göra precis de man själv vill, ena dagen spenderas tillsammans med äldre personer och kan hjälpa dem med vad som behövs och andra dagen kan jag hjälpa och ge personer en skön stund med lite hudvård och tips för att ta hand om sig själva. Sen har vi ju oxå stunderna med mina härliga kolleger!
Livet är för kort för att kastas bort på ett jobb som är halv-roligt eller en stressig vardag när man bara väntar på att det ska bli fredag eftermiddag och helg!

Glöm aldrig att stanna upp och njuta av vardagen.

Nej nu kanske jag kan gå och se om sömnen infinner sig på beställning!
//Cajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar